Ako je za verovati Wikipedia.org onda su društveni mediji (social media), mediji za društvenu interakciju koji koriste izrazito pristupačne i „rastegljive“ tehnike komunikacije. Društveni mediji koriste internet-bazirane i mobilne tehnologije da pretvore komunikaciju u interaktivni dijalog. Takođe, ovi mediji omogućavaju stvaranje i razmenu korisnički-generisanog sadržaja kombinujući tako tehnologiju i društvenu interackiju za ko-kreiranje vrednosti.
Javna tajna je da su političke partije bile među prvim pokretačima i/ili barem najvatrenijim pristašama društvenih medija, obavljajući posao bolje od mnogih „kreativnih“ agencija kada je upotreba ovog novog modela komunikacije u pitanju. Na žalost, ovo je učinilo društvene medije veoma dosadnim mestom, sada više nego ikad.
Kako je politika "ugušila" slobodne korisnike

Naš problem (običnih, smrtnih ne-glasača) sa društvenim medijima/mrežama je isti kao i u pravom životu: diskusija nije primamljiva ako ne postoji nešto zanimljivo o čemu se diskutuje. Niko ne želi da sluša/čita besciljne dijaloge o problemima, strategijama i aktivnostima upakovane u beskrajne potoke vesti, mišljenja, novina i poneko otvoreno pitanje. To je upravo ono na čemu se odnosi sa javnostima za lokalne političke partije u najvećoj meri baziraju.

Interakcija? Ne, hvala.
Svi konzumenti društvenih medija us Srbiji su svedoci jednog-te-istog scenarija: političke partije nam pristupaju sa neoborivom strategijom, zatrpaju nas stranačkim porukama i/ili rešenjima uz neizbežne kalendare i statuse njihovih događaja. Navikli smo. Jedini problem je što se svi iole punoletni građani prosečnog IQ pitaju: čemu to služi, a uz to i ne radi!? Stopa interakcije je uvredljivo niska i skoro da uopšte nema novih sagovornika ili barem onih koji bi temu (nemo) pratili.

Na ovom mestu dolazi do izražaja prethodno pomenuta “magla”. Ljudi reaguju na dobar sadržaj, bilo da je on zanimljiv, neočekivan, uznemirujući ili zabavan. Svi, bez izuzetka gravitiraju (ponekad i nesvesno) oko “brendova” koji su dopadljivi ili vredni poštovanja – bilo da su oni na “našoj liniji” ili su zadrti neprijatelji. Sasvim sigurno nećete steći nove prijatelje, a ni zadržati stare ako im na smrt dosađujete pričom o sebi, a čini se da su ovo političke partije u Srbiji dovele do savršenstva – naročito u društvenim medijima.
Istorija se ponavlja
Uprkos svemu, ponajviše lokalnim prilikama u Srbiji, mora se odati priznanje za neumorne pokušaje ovdašnjih političkih partija da se uključe u trku na društvenim medijima. Međutim, ono u čemu su stranke grešile i pre njihove pojave čine i danas: fokusiraju se na svoje konvencionalne ciljeve/sadržaje, a onda pokušavaju da ih “spakuju” u formate modernih društvenih medija. Ovo rezultira u mnogobrojnim problemima, od kojih su verovatno najveći dosada i prezasićenost birača.
Političke partije koje će po svemu sudeći pobediti u trci za društvene medije su one koje na vreme razumeju i prihvate činjenicu da “platforma” nije dovoljna. Takve stranke će prirodno razviti ideje koje će rasplamsati društvenu interakciju i produkovati atraktivne portabl-sadržaje ponovo uvodeći ideju o politici kao zanimljivoj i (još uvek) vitalnoj stvari u Srbiji.
No comments:
Post a Comment